Dnes je čtvrtek 28. březen, svátek má Soňa,
je Den učitelů v ČR.

hudební festival Dobříš

MAS a MAP varují před nedostatečnou kapacitou MŠ a ZŠ v Dobříši a okolí

přidáno: 22. 05. 2017

Možná jste už zaznamenali články, ve kterých byly zmiňovány dvě zkratky a to MAS a MAP rozvoje vzdělávání. Za místní akční skupinu Brdy-Vltava se aktivně věnujeme plánování rozvoje školství v našem regionu. Samozřejmostí je, že všechny naše aktivity realizujeme ve spolupráci se školami z našeho regionu. V současné chvíli se zabýváme analýzou počtu dětí, které se hlásí do 1. ročníků.

Tuto analýzu pak doplníme v září o aktuální situaci – kolik dětí reálně nastoupilo. A proč se zabýváme tímto tématem?

V území obcí Dobříšska a Novoknínska funguje v současné době 11 základních škol, které zřizují obce a 1 soukromá ZŠ.

7 z těchto 12 ZŠ je však málotřídních. To znamená, že je zde pouze 1.-5. ročník. Děti pak přestupují na 6. ročník do úplných škol, které jsou v regionu pouze 4 (ZŠ Dobříš, Komenského nám., 2. ZŠ Dobříš, ZŠ Nečín a ZŠ Nový Knín).

Na Dobříši jsou školy zaplněné, v Nečíni zatím kapacita dostačuje, ale je zde horší dopravní dostupnost, Nový Knín se také plní a otázkou je, jak situaci řešit. O to se snažíme v komunikaci se zástupci škol i obcí, abychom zajistili žákům v našem regionu důstojné prostředí pro vzdělávání. Zároveň organizujeme vzdělávací semináře v oblasti školství, téma si mohou vybrat přímo aktéři z území, a pokud se nám sejde více námětů na dané téma, seminář zorganizujeme podle požadavku zájemců. Už jsme realizovali semináře na téma inkluze, finanční gramotnost či jak přistupovat k náročné situaci ve třídě.

Pokud byste měli zájem se některého semináře zúčastnit, pozvánky zveřejňujeme na webových stránkách www.brdy-vltava.cz nebo se nám můžete ozvat na email brdy-vltava@seznam.cz nebo volejte na telefon 605 344 750. Budeme rádi za další názory a podněty z území!

MAS (= místní akční skupina) a MAP (= místní akční plán)

Za realizační tým projektu Ing. Kateřina Boukalová

autor článku: Ing. Kateřina Boukalová